Betrokken en flexibel

Boekhouden voor beginners

29-10-2022

Boekhouden: hoe doe je dat?
Je boekhouding is een verzameling van alle (financiële) administratie. Hiermee creëer je een helder overzicht van je inkomsten en uitgaven. Dat is belangrijk voor je eigen financiële overzicht, maar ook de Belastingdienst wil dat je de boekhouding op orde hebt.

Je boekhouding bestaat in ieder geval uit de volgende zaken:

  • Kopieën van verzonden facturen
  • Bankafschriften
  • Kasadministratie en kassabonnen
  • Ontvangen facturen
  • Eventuele reiskosten of rittenoverzicht van je zakelijke auto
  • Financiële aantekeningen zoals het in- en verkoopboek
  • Urenadministratie
  • Overeengekomen contracten, afspraken en overeenkomsten
  • Agenda met zakelijke afspraken
  • Zakelijke correspondentie zoals e-mails

Op de website van de Belastingdienst vind je het volledige overzicht.

Nieuws

© dV+R administraties 2024 - Website & SEO door mhmediaoplossingen.nl